U prostoru Evropske kuće Beograd, uz saradnju sa Ministarstvom informisanja i telekomunikacija i Evropskom kućom u ponedeljak 23. decembra realizovan je Info dan namenjen predstavnicima medija i medijskih udruženja na kojem su predstavljeni otvoreni pozivi „Medijska partnerstva – pluralizam 2025” i „Medijska pismenost 2025” koji su raspisani u okviru programa Kreativna Evropa kao i poziv „Puls Evrope” za medijske posete Evropskoj uniji.

Nakon inicijalnog predstavljanja ideje, ciljeva i prioriteta programa Kreativna Evropa, Milica Rašković menadžerka projekata Deska Kreativna Evropa Srbija, predstavila je poziv „Medijska partnerstva – pluralizam 2025” koji ima za cilj podsticanje transformacije medija, unapređenje pouzdanog izveštavanja i razvoj veština medijskih profesionalaca.

Zatim je, kao primere dobre prakse Ivana Jelača, izvršna direktorka Instituta za medije i različitosti – Zapadni Balkan (Media Diversity Institute Western Balkans), predstavila projekat YoCoJoin (Inicijativa za novinarstvo zajednice mladih) koji ima za cilj da pojača zastupljenost mladih u lokalnim medijima. Projekat je finansiran u okviru poziva Medijska partnerstva-pluralizam 2022. godine. Dodatno je predstavljen i projekat Mreža lokalnih inovativnih medija u Evropi (Local Innovative Media in Europe Network (LIMENet)) finansiran u okviru poziva Medijska partnerstva – saradnja 2024. godine.

U cilju podsticanja predstavnika medijske scene da na otvorenom pozivu „Medijska pismenost 2025” predlože projekte koji imaju za cilj razvijanje kritičkog razumevanja medijskih sadržaja, prepoznavanje i ograničavanje uticaja dezinformacija (fake news) kao i jačanje prekograničnih medijskih inicijativa za kreiranje senzibiliteta prilikom rada sa različitim starosnim grupama publike, Bojan Milosavljević, menadžer projekata Deska Kreativna Evropa Srbija, dao je detaljan uvid u teme, ciljeve i aktivnosti koje se mogu finansirati kroz ovaj poziv.

Kao primer dobre prakse predstavljen je projekat Novosadske novinarske škole Escaping New Disinformation through GAmified cross-border Media literacy Education (ENDGAME), čija je ideja razvoj kritičkog mišljenja i odgovornog ponašanja u digitalnom okruženju među mladima u Evropi. Projekat je predstavila Tijana Femić Bumbić, koordinatorka projekata Novosadske novinarske škole koja je pojasnila da je projekat namenjen srednjoškolcima i studentima prvih i drugih godina, a koncipiran je tako da kroz edukativne escape room igre stimuliše stvarne situacije vezane za konzumiranje informacija, razlikovanje pravih od lažnih vesti kao i sadržaja kreiranih uz pomoć veštačke inteligencije.

Marina Rakić, koordinatorka projekta „Puls Evrope – medijske posete EU” predstavila je ovaj projekat za novinare elektronskih, štampanih i internet medija u Srbiji koji promoviše i podstiče novinare da se prijave za učešće u programu medijskih poseta zemljama EU, Zapadnog Balkana i Istočnog partnerstva u cilju približavanja dobrih evropskih praksi građanima Srbije kroz izveštavanje domaćih medija.

„Puls Evrope – medijske posete EU” finansira Evropska unija; projekat sprovodi konzorcijum koji predvodi Gete institut u saradnji sa Nezavisnim udruženjem novinara Srbije (NUNS) i Centrom za kulturnu dekontaminaciju (CZKD). Projektom upravlja Delegacija EU u Republici Srbiji. Opšti cilj projekta je da poveća među građanima Srbije svest, znanje i razumevanje procesa pristupanja Srbije Evropskoj uniji, pregovaračkog procesa sa EU, kao i da predstavi primere dobre evropske prakse.

Sve otvorene pozive u sektoru medija možete pronaći OVDE. 

Pogledajte i ceo snimak info dana o pozivima za medije: