Kreativna Evropa Media: Konkurs razvoj evropskih grupnih projekata (SLATE) 2026

Konkurs je: OTVOREN
Rok za konkurisanje: 3.12.2025.
Sredstva: 21.000.000 evra
Oblast: kultura, mediji
Konkurs je za: nezavisne produkcijske kompanije

Šta se podržava konkursom?

Konkurs podržava razvoj najmanje tri, a najviše pet audiovizuelnih dela (igrani film, animacija, kreativni dokumentarni film) od strane nezavisnih evropskih produkcijskih kuća. Podrška je usmerena na projekte sa visokim kreativnim i kulturnim vrednostima, kao i potencijalom za prekograničnu eksploataciju.

Produkcijske kuće mogu, kao dodatnu opciju, uključiti kratki film u okviru slejta, koji će režirati mladi talenti. Kratki film mora da podrži autora nap početku karijere i da traje do 20 minuta.

Projekti treba da uključuju strategije za marketing i distribuciju od samog početka razvoja, kako bi se povećao njihov potencijal za dostizanje evropske i međunarodne publike. Cilj je i jačanje konkurentnosti i inovacionog kapaciteta kompanija, kao i podsticanje evropske i međunarodne koprodukcije/zajedničkog razvoja.

Šta su osnovni uslovi?

Na ovom konkursu možete podneti najviše jedan predlog projekta. Ako ste već dobili sredstva za pozive za European slate development (CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE) ili European mini-slate development (CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE), ne možete se prijaviti na ovaj poziv (CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE).

Projekti treba da uključuju adekvatne strategije za održivost, rodnu ravnopravnost, inkluziju i raznolikost. Projekti koji sadrže rasistički ili pornografski materijal, kao i promotivni radovi, nisu podobni za podršku. Dodatno, neprihvatljivi projekti su: live recordings, TV igre/talk/kuvarske/magazin/rijaliti i „how-to“ emisije; turistički i „making-of“ dokumentarci, izveštaji, životinjske reportaže, vesti i „doku-soapovi“; institucionalne produkcije; muzički spotovi; video-igre, e-books i interaktivne knjige; studentski i maturski filmovi.

Više informacija o uslovima za konkurisanje je dostupno u raspisu konkursa, kao i na Funding and Tenders Opportunity portalu.

Ko može da se prijavi?

Nezavisne evropske produkcijske kompanije koje mogu da razviju slejt od tri do pet audiovizuelnih dela namenjenih za bioskopsku distribuciju, televizijsko emitovanje ili digitalne platforme. Prijave moraju uključiti strategije za jačanje konkurentnosti produkcijske kuće i osigurati ulaganje u razvojnu fazu projekta.

Kompanija mora da pokaže nedavna iskustva u produkciji međunarodno distribuiranih dela (najmanje dva dela od 2019. koja su komercijalno distribuirana u najmanje tri strane zemlje). Prvi dan glavnog snimanja svakog projekta u slejtu mora biti planiran najmanje 10 meseci posle roka za predaju prijava.

Koji je rok za prijavu?

Krajnji rok za prijavu je 3. decembar 2025. godine u 17:00 (CET). Predlozi projekata biće evaluirani u periodu decembar 2025 – april 2026. god, dok će informacija o rezultatima konkursa biti objavljena u maju 2026. godine. Poptisivanje ugovora o finansiranju očekuje se do avgusta 2026. godine.

Koliko sredstava je na raspolaganju?

Budžet konkursa iznosi 21.000.000 evra.

Traženi iznos po projektu: od 90.000 do 510.000 evra. Dodeljeni grant može biti niži od traženog.

Grant je paušalnog tipa (lump sum) — isplaćuje se fiksan iznos, ne direktno u vezi sa stvarnim troškovima, i to:

  • Animacija (one-off): 55.000 EUR

  • Animacija (serija): 60.000 EUR

  • Kreativni dokumentarni (one-off): 30.000 EUR

  • Kreativni dokumentarni (serija): 35.000 EUR

  • Fikcija (one-off) sa produkcionim budžetom ≤ 5M: 45.000 EUR

  • Fikcija (one-off) sa produkcionim budžetom > 5M: 60.000 EUR

  • Fikcija (serija) sa produkcionim budžetom ≤ 5M: 55.000 EUR

  • Fikcija (serija) sa produkcionim budžetom > 5M i ≤ 20M: 75.000 EUR

  • Fikcija (serija) sa produkcionim budžetom > 20M: 100.000 EUR

  • Kratki film: 10.000 EUR

Imajte u vidu nekoliko ključnih saveta za konkurisanje na ovaj poziv:

  • Fokusirajte se na kreativni i komercijalni potencijal – projekti moraju imati jasno definisanu kreativnu vrednost, ali i strategiju za komercijalnu eksploataciju u Evropi i šire. Od samog početka razvoja, osmislite marketinški i distribucioni plan koji će pomoći vašem projektu da dopre do što šire publike. Za serijske formate, prijava se podnosi kao serija sa zajedničkom strategijom distribucije i marketinga (pojedinačne epizode se ne mogu prijavljivati odvojeno).
  • Razvijajte inovativne i raznolike projekte – konkurs ohrabruje produkcijske kuće da istraže nove tehnologije i pristupe u razvoju, kao i da ponude raznolike i inkluzivne sadržaje koji se bave aktuelnim temama. Ovo može uključivati rad sa mlađim talentima ili razvoj specifičnih žanrova poput animacije i kreativnih dokumentarnih filmova. Narativne video-igre su u fokusu MEDIA mere razvoja uopšteno, ali nisu prihvatljive kao dela u ovom slejtu; interaktivni/imerzivni narativni projekti (npr. VR) jesu prihvatljivi.
  • Planirajte unapred za sufinansiranje – iako konkurs nudi značajnu finansijsku podršku, važno je da aplikanti pokažu sposobnost da privuku privatna ulaganja ili obezbede sopstveno finansiranje. Važno je napraviti realan budžet i strategiju koja ne zavisi isključivo od EU granta. Kompanije treba da konsoliduju kapacitet za ulaganje u razvoj i da šire aktivnosti/inovativnost ka novim tržištima.
  • Usmerite se na međunarodnu saradnju – saradnja sa partnerima iz različitih zemalja Evrope i razvijanje ko-produkcija može povećati šanse za uspeh projekta. To je takođe važan aspekt konkursa koji naglašava evropsku i međunarodnu dimenziju audiovizuelnih projekata. Zajednički razvoj i koprodukcija sa partnerima iz zemalja učesnica potprograma MEDIA se posebno podstiču.

Tim MEDIA Deska Srbija pruža besplatnu podršku u pripremi konkursne prijave.

Ukoliko imate dodatnih pitanja u vezi sa ovim pozivom možete kontaktirati projektni tim Kreativne Evrope u Srbiji / Media Desk – njihove kontakte ćete pronaći na linku OVDE.

Podeli sa drugima