„U svakom razgovoru i radionici podsećali su me da dobri mediji nisu samo sadržaj – već i povezanost.“

Ulazak u nova okruženja često menja način na koji vidimo svet – i sebe same. Isto se dogodilo i meni početkom 2025. godine, kada me grant mobilnosti odveo iz redakcije Dojče Velea u Nemačkoj do živopisnih konferencijskih sala u Poljskoj. Svaki susret, svaki razgovor otkrivao je nove slojeve uloge medija, produbljujući moje razumevanje daleko izvan tehnika i alata medijskog izveštavanja.

U Dojče Veleu nisam samo posmatrao način kreiranja sadržaja – bio sam svedok živog ekosistema u kojem saradnja i inovacije pokreću pripovedanje. Brz tempo rada pokazao mi je kako mobilno novinarstvo i digitalni pristupi dolaze do publike tamo gde se ona nalazi, podstičući angažman u realnom vremenu koji prevazilazi tradicionalno emitovanje.

„Transformacija počinje kada zaista slušamo – i publiku i jedni druge.“

Kasnije, u Varšavi, usred dešavanja na konferencijama „Reinventing Management for Turbulent Times“ i „Content Warsaw 2025“, puls medijske transformacije bio je opipljiv. Rasprave o uticaju veštačke inteligencije, promenama u ponašanju mlađe publike i etici javnog servisa nisu bile apstraktne – bile su to hitne teme koje oblikuju budućnost.

U interakciji sa kolegama iz cele Evrope, iz prve ruke sam iskusio kako različite perspektive podstiču inovacije.

„Pravi rast počinje kada izađemo iz zone komfora.“

Kretanje kroz nove kulturne i profesionalne pejzaže potaknulo me je da se prilagodim, upijem i razvijem na načine koje nisam mogao da predvidim. Ova iskustva se snažno poklapaju sa misijom Innovation. Media. Minds programa – da osnaži medijske profesionalce koji su agilni, orijentisani na publiku i etički utemeljeni – spremni da vode promene u brzo menjajućem globalnom medijskom okruženju.

Ono što je počelo kao dva odvojena iskustva mobilnosti – jedno praktično u redakciji, drugo duboko uranjanje u savremeni medijski diskurs – pretvorilo se u bogatu tapiseriju uvida. Stekao sam praktične veštine u mobilnom novinarstvu, strategiji kreiranja sadržaja i angažovanju publike. Još važnije, produbio sam svoju posvećenost širenju šire misije Innovation. Media. Minds programa: podsticanju medijskih inovacija koje povezuju tehnologiju i ljudsku interakciju, jačanju interkulturnog dijaloga i osnaživanju nove generacije pripovedača da se smisleno povežu sa svojim zajednicama.

Inspirisan ovim uvidima, sada sa svojim timom radim na primeni naučenog: usavršavamo strategije pripovedanja, promovišemo digitalne formate i kreiramo sadržaj koji ne samo da informiše – već i inspiriše.

„Rast nije samo u novim veštinama. To su nove priče, novi glasovi i nove mogućnosti.“

Autor: Milorad Vujkov

Program „Innovation. Media. Minds.: EU podrška javnom novinarstvu na Zapadnom Balkanu sprovodi Goethe-Institut u ime Evropske komisije, u saradnji sa DW Akademijom. Sadržaj ove priče isključiva je odgovornost autora i ne odražava nužno stavove Evropske unije.