Crni tartuf, vrganj, lisičarka, crna truba, smrčak… Namazi od pečuraka pogodni su za dijabetičare, posni su, visoko protenski, niskokalorični; osvajaju nagrade i priznanja, zbog čega je „Šumska tajna“ iz Veternika postala jedna od najuspešnijih startap kompanija u Srbiji.
„Prepoznali smo veliku prazninu na tržištu, da nema uopšte proizvoda sa organskim šumskim pečurkama i videli smo priliku da brzo da uđemo na tržište i zauzmemo poziciju“, objašnjava Nikola Stanišić, osnivač „Šumske tajne“.
Firma je i dalje mlada – osnovana je 2018. godine – a dosad su razvili šest različitih namaza sa šumskim organskim pečurkama, i dve različite vrste humusa: humus natur i humus pikant.
„Ko kaže da zdravo ne može da bude i ukusno? Baza svih naših proizvoda je leblebija. Pored leblebije, u naše proizvode ide hladno ceđeno maslinovo ili suncokretovo ulje, kao i himalajska so“, priča dalje Nikola, koji je poslovanje razvio uz pomoć sredstava Evropske unije.
“Šumska tajna” je do novih investicija i širenja došla i uz pomoć programa EU za podršku startap inicijativama na Zapadnom Balkanu EU4TECH,., kao jedan od trideset projekata sa Zapadnog Balkana koji su podržani. Nikola je sa svojim timom u okviru pomoći “EU4TECH” i uz pomoć iskusnih stručnjaka ojačao kompaniju i uredio poslovne planove, te dobio priliku da upozna investitore.
Proizvođači namaza od pečuraka imali su svog predstavnika i na čuvenom Leader Project 2019 gde su učestvovale neke od najvećih kompanije iz Srbije. Tokom dvonedeljne obuke i upoznavanja sa tehnikama primene velikih svetskih inovacija, Nikolin tim razvio je konkretne planove unapređenja menadžmenta u kompaniji.
“EU nas je približila projektima iz oblasti finansiranja, subvencionisanja opreme. Imali smo i konsaltinge i sesije na kojima smo saznali nove stvari, ali i veliku medijsku pažnju”, kaže Nikola.
“Najvažnije u biznisu danas je dospeti do novog znanja i kontakata jer samo to razvija biznis. Zato bih i svim početnicima u biznisu preporučio da obrate pažnju na te mogućnosti.. Očekujem podršku EU za svoj kao i za biznis ostalih vlasnika startapa iz Srbije, naročito mladih.”